Posts

Showing posts with the label Mutiara Kata

Eye to Eye

Image
Satu perkara yang saya belajar dari kecil iaitu pentingnya 'Eye to eye'. Ingat tak lirik lagu ni 'Dari Kerana Mata - R Azmi'?? Dari kerana mata yang mempunyai kuasa Oh,aku tergoda aku tergoda... Amboi..siap nyanyi-nyanyi lagi korang kan. hehe..Okay stop kejap.Pasni sambung nyanyi lagi.Okay mek jangok nak membebel kejap ni. Saya suka melihat seorang orang yang dewasa bila berbicara dengan kanak-kanak atau bayi, dia merendahkan diri atau mendukung iaitu dalam erti kata lain duduk sama tinggi dengan kanak-kanak dan memandang wajah dan juga anak mata. Sebagai orang dewasa yang pernah melalui zaman kanak-kanak kita tau macam mana perasaan tu kan.Sudah pastinya kita akan rasa sangat dekat dan rasa disayangi.Sebab kita rasa orang dewasa itu tidak sombong,penyayang dan penyabar. Percaya tak hati yang keras pun boleh menjadi lentur dengan 'Eye to Eye'. So kita boleh jadi seorang yang sangat dihormati oleh kanak-kanak kalau kita mengekalkan konsep &

Being me

Image
I may not be someone’s first choice, but I’m a great choice. I don’t pretend to be someone I’m not, because I’m good at being me. I might not be proud of some of the thing I’ve done in the past, but I’m proud of who I am today. I may not be perfect, but I don’t need to be. Take me as I am or watch me as I walk away. V V V servant of Allah wifey of my hubby mummy of my child daughter of my mother secretary of my boss makeup artist of ladies bff As great mother to my children  as my mother was to m e

Mutiara kata 2 - Buatlah hati kita tersenyum juga

Kita boleh bersedih.Tapi jangan sampai berhari-hari,berminggu-minggu, berbulan-bulan dan lebih parah lagi bertahun-bertahun.Bibir kita boleh berpura-pura tersenyum, tapi hati kita tak pandai menipu. Jadi buatlah hati kita tersenyum juga. Tinta Dalin LienDa Winda

Mutiara kata 1

Image
Tidak rugi kita membahagiakan orang di sekeliling kita Amatlah rugi jika kita adalah penyebab  penderitaan orang di sekeliling kita Tinta Dalin LienDa Winda

Awan nano

Assalamualaikum... kemarau cinta melanda hidup?bunga kembang tak jadi?kumbang tak sudi?ilek ilek..hujan pasti kan turun bila awan berkepul2 mari.asalkan tetap percaya dan sudi..^_^

VIDEO