Posts

Showing posts with the label BEST

BEST...Keep on walking

Image
Assalamualaikum…. Tak mudah untuk membuat keputusan dalam hidup jika kita ada banyak pilihan.Tak mudah untuk kita bangkit andai kita jatuh.Tak mudah untuk kita hadapi saat sukar jika kita bersendirian.Tak mudah untuk  kita telan bulat-bulat setiap sindiran dan hinaan.Okay..wait.Jangan diulangi lagi perkataan tak mudah tu..Memanglah berkata-kata tu senang dan melaksanakan apa yang diucapkan tu bukannya mudah.Senang ja kita berkata itu dan ini kepada orang lain.Jika kita tidak berada di tempat mereka, kita takkan fahami.Kan kan…. Macam mana nak hadapi semua ni.Okay lien nak kongsikan tip BEST ni: 1. B erani, berdisiplin dan berprinsip 2. E mosi Terkawal Paling penting kita harus memastikan emosi kita berada dalam situasi yang tenang.  Emosi yang tidak terkawal akan mengundang bahana dan berlakunya perkara-perkara yang tidak diingini.  3. S abar Sabar ja lah.Tu jalah boleh cakap.Kesabaran tu pun datang dari dalam diri kita. 4. T empuh You have to do w

VIDEO