DalinLienDaWinda : Hari Raya 2015

Assalamualaikum..


UCAPAN HARI RAYA DAN KAD RAYA

Masih belum terlambat lagikan lien nak wish selamat hari raya kat uols.Raya kan sebulan.hihi.Terima kasih daddy amsyar design kad raya yang cantik ni. Ada kad yang dah lien pos sebelum raya.Yang tak sempat lien pos lien minta maaf ya.Memang dari zaman sekolah lagi hobby lien mmg suka hantar kad raya pada kawan-kawan rapat lien. Kebiasaannya kad raya lien buat sendiri berdasarkan kreativiti lien yang tak seberapo ni..ahakz. Yang penting amalan menghantar kad raya ni tak lapuk dek zaman. Kat sini juga lien nak amik kesempatan untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.MAAF ZAHIR DAN BATIN.


CERITA HARI RAYA 2015 DALINLIENDAWINDA

Syukur alhamdulillah, 3 tahun dah dapat beraya bersama daddy amsyar dan juga amsyar.Tahun pertama amsyar dalam perut lagi.Memang terasa sangat perbezaan hari raya ketika kita masih anak dara dan bila dah berkeluarga. Part yang osom-osom nak balik kampung sape dulu tak yah cerita.Korang pun sama kan osom-osom kan kan. Yang penting kita adil dan saksama. Hubby sekalian tu tak yah la nak guna kuasa veto sangat.hihih.Sepakat tu jalan yang terbaik.

Tahun pertama kawin kami osom kena raya kat penang dulu.So automatik tahun berikutnya kami dah tahu giliran siapa. Tahun ni buat kali kedua lien menyambut raya kat penang dulu. Hari raya ketiga awal pagi lagi lien,hubby dan amsyar dah bertolak ke kampung halaman lien di Kelate. Masih lagi dapat beraya di kampung halaman masing-masing cuma bezanya turn sape dulu ja. Okay la tu kan. Jarak dari penang ke Kelantan pun tak de lah jauh. Yang paling penting amsyar dapat beraya dengan wan,mak tok dan tokma.Kan amsyar kan.

Apa yang bestnya raya kat penang.

Pengalaman yang sangat best bagi lien dan lien nak kongsi dengan korang. Selepas solat hari raya ,masjid berdekatan dgn rumah famili hubby mengadakan jamuan hari raya untuk jemaah. Jamuan makan dalam talam. Last lien dapat rasa makan dalam talam masa belajar kat kolej dulu semasa mengikuti aktiviti persatuan mahasiswa Islam. Bagi lien aktiviti makan dalam talam ni sangat istimewa. So bila lien raya ja kat penang dapat la lien rasa jamuan makan dalam talam ni. Sebagaimana yang hubby lien cerita kat lien, masjid ni boleh dikatakan setiap tahun mengadakan jamuan hari raya makan dalam talam ni selepas solat hari raya pertama.

Taraaa...gambar kami beraya di penang. Teruja tau beraya bila ada Aqil Amsyar ni.







Apa yang bestnya beraya kat Kelate

Of coz la perkara pertama dapat berjumpa famili lien yang sangat lien rindui. Perkara kedua dapat salam dengan ma.Oh ma..i miss u so much. Perkara ketiga, raya kat kelate ada tapai (oghe kelate panggil tapey).Hehe..

Terima kasih sudi baca entry ni.

Comments

Unknown said…
cantiknya mata... :)

Salam.. haii.. saya blogwalking sini..

jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

Popular posts from this blog

Azam

Lirik Rembulan Kesiangan Razzi Rahman

"Makan Bubur 44 Hari Masa Pantang,Berat Turun 20kg"

VIDEO - KARYA PENULISAN LIRIK OLEH DALIN LIENDA

NEW RELEASE