SINOPSIS TELEMOVIE: AWE KENO NIKOH


Adakah kisah Awe dan Mek Tie bakal menggeletek penonton di pagi Ahad? Saksikan keletah Uqasha Senrose dan Zahiril Adzim bercakap dialek Kelantan dalam telemovie “Awe Keno Nikoh” bersiaran pada 18 Mac 2018, pukul 10.05 pagi menerusi slot Panggung Ahad di TV1

SINOPSIS "AWE KENO NIKOH"

Menonjolkan watak Ridhwan atau dikenali dengan nama timangan Awe, berketurunan Kelantan tetapi dibesarkan dan bertugas di Kuala Lumpur. Awe mempunyai seorang kekasih bermata duitan. Dia membuat keputusan untuk berpisah dengan kekasihnya setelah sedar ianya satu kesilapan. Keputusannya itu solah-olah mendatangkan rezeki kepada dirinya. Selepas pulang ke pejabat, Awe menerima pujian atas kecemerlangannya. Dia dinaikkan pangkat dan diarah untuk menguruskan syraikat di Kelantan.

Dalam pada itu, Awe mengenali Mek Tie, seorang peniaga online yang dirasakan kasar dan menjual barangan tidak berkualiti. Mek Tie diminati oleh Osman K-Pop, seorang penyanyi dikir barat yang melarang Awe daripada mendekati Mek Tie. Hubungan Awe dengan Mek Tie semakin akrab. Awe mula tertarik pada Mek Tie kerana dia mengambil berat tentang keadaan atuknya yang terlibat dalam kemalangan.

Kemudian Mek Tie diragut dan kehilangan barang jualannya. Bagi meringankan bebanan Mek Tie, Awe mengajak Mek Tie membuka perniagaan barangan pengantin. Sementara itu Mek Tie terdengar Osman membuat panggilan telefon untuk menjual barang kemas. Secara senyap, Mek Tie mengekori Osman ke tempat yang dijanjikan dengan rakan pembelinya dan mendapati barang kemas yang hendak dijual adalah miliknya. 

Awe menjadi hero kepada Mek Tie. Dia berjaya menangkap Osman dan menyerahkan kepada pihak berkuasa. Apakah yang berlaku selepas itu? Adakah Awe dan Mek Tie akan berkahwin? Saksikan kesudahan kisah mencuit hati mereka ini.

Barisan Pelakon: Uqasha Senrose, Zahiril Adzim, Ben Kenobi, Man Khan, Norhamiza dan Yoe Kaybee.

Waktu Siaran : 18 Mac 2018 (Ahad) , pukul 10.05 pagi

Slot: Panggung Ahad

Saluran TV: TV1. Jika tidak sempat untuk menonton di TV, juga boleh ditonton menerusi portal online, Myklik (myklik.rtm.gov.my). Rancangan ini juga dapat ditonton melalui rtm mobile. Muat turun aplikasinya di Google Play dan App Store.

Twitter Facebook Instagram Youtube Channel Google Plus

Comments

Popular posts from this blog

Azam

Lirik Rembulan Kesiangan Razzi Rahman

"Makan Bubur 44 Hari Masa Pantang,Berat Turun 20kg"

VIDEO - KARYA PENULISAN LIRIK OLEH DALIN LIENDA

NEW RELEASE