BEST...Keep on walking

Assalamualaikum….

Tak mudah untuk membuat keputusan dalam hidup jika kita ada banyak pilihan.Tak mudah untuk kita bangkit andai kita jatuh.Tak mudah untuk kita hadapi saat sukar jika kita bersendirian.Tak mudah untuk  kita telan bulat-bulat setiap sindiran dan hinaan.Okay..wait.Jangan diulangi lagi perkataan tak mudah tu..Memanglah berkata-kata tu senang dan melaksanakan apa yang diucapkan tu bukannya mudah.Senang ja kita berkata itu dan ini kepada orang lain.Jika kita tidak berada di tempat mereka, kita takkan fahami.Kan kan….

Macam mana nak hadapi semua ni.Okay lien nak kongsikan tip BEST ni:

1.Berani, berdisiplin dan berprinsip

2.Emosi Terkawal

Paling penting kita harus memastikan emosi kita berada dalam situasi yang tenang.  Emosi yang tidak terkawal akan mengundang bahana dan berlakunya perkara-perkara yang tidak diingini. 

3.Sabar

Sabar ja lah.Tu jalah boleh cakap.Kesabaran tu pun datang dari dalam diri kita.

4.Tempuh


You have to do what is right for you. No one walks in your shoes. Keep on walking


Terima kasih sudi baca entry ni.

Comments

betul2.. doa juga supaya stiap pilihan dan tindakan itu betul =)

Popular posts from this blog

Sinopsis Drama Bersiri Korea bertajuk "Healer"

Mewarnakan rambut dengan inai

Profil 16 Peserta Bintang RTM 2018

VIDEO