Posts

Showing posts from November, 2015

Tips Menangani Perasaan Kecewa

Image
Assalamualaikum..
Pernah tak korang rasa kecewa?Atau pun buat orang rasa kecewa  terhadap diri kita?Mesti pernah kan.Walaupun dengan sengaja atau tanpa kita sedari. Apa makna kecewa tu?Macam mana rasa kecewa tu. Macam dalam lirik lagu yang dinyanyikan oleh cita citata tu ke..sakitnya tuh di sini?:p Menurut definisi kamus bahasa melayu kecewa bermaksud hampa,dukacita, hancur hati, tidak berjaya etc..
Bila sebut ja pasal kamus ni kan..eh eh dah lama la lien tak belek kamus yang tebal ni.teringat zaman sekolah.masuk library ja buku yang pertama lien ambil adalah kamus BM ni dan kamus DBP .Hidup kita pun boleh diibaratkan seperti kamus.Dalam kamus yang tebal tu ada bermacam-macam perkataan dan maksud. Setiap lembaran tu adalah hari-hari dalam hidup kita.Kita membuka setiap lembaran untuk mencari maksud hidup kita.Istimewanya setiap perkataan tu sudah disusun mengikut aturan yang mudah supaya senang kita nak cari.Dalam aturan yang mudah tu pun kita masih tak jumpa apa yang kita cari.Pastinya…

VIDEO