Mirai e

Assalamualaikum..

Pagi tadi semasa memandu, kedengaran lagu mirai e berkumandang di hotfm. Serius dah lama lien tak dengar lagu ni. Dulu waktu belajar kat kolej, boleh dikatakan setiap hari lien pasang lagu ni. Masa tu, baru sahaja nak belajar berjauhan dengan keluarga terutamanya ma lien. Sampai dah boleh hafal lirik lagu ni. Sekarang dah  ingat-ingat lupa dah lirik tu.

Kalau rasa mood belajar kelaut sikit, lien akan selalu bayangkan wajah ma. So tak adalah fokus belajar kita tu lari. Nak tau sebab apa tau??Waktu zaman belajar kat kolej tu lah baru nak belajar bercinta dan ada couple.Masa sekolah lien mana ada boyfren..hihii.So tak pandai sangat nak bercinta kan. So kalau niat asal tuk belajar tu kita lupa..abislah.Harapan mak ayah kita akan punah. Mujur dapat score jugak masa tu. Kena selalu motivasikan diri. Nah, lien share lirik lagu mirai e sekali dengan terjemahan.La la la la la...

Mirai e

Hora, asi moto wo mite goran
Korega anata no ayumu michi
Hora, mae mo mite goran
Arega anata no mirai

Haha ga kureta takusan no yasashisa
Ai wo idaite ayumeto furikaesita
Ano toki wa mada osanakute iminado siranai
Sonna watashi no te wo nigiri Isyoni ayunde kita

Yume wa itsumo sora takaku aru kara
Todokanakute kowai ne dakedo oi suzukeruno
Jibun no sutori dakara koso akira metakunai
Fuang ni naru to te wo nigiri isyoni ayundekita

Sono yasashisa wo tokiniwa iyagari
Hanareta haha he suna wo ni narezu

Mirai e mukatte, Yukkuri to aruite ikou

Mirai e

Ayo, lihatlah langkah kakimu
Itulah jalan hidupmu
Ayo, lihat juga ke depan
Disanalah masa depanmu

Begitu banyaknya kasih sayang yang telah ibu berikan
Dengan cintamu aku mengerti kehidupan yang silih berganti
Saat itu aku terlalu kecil untuk mengerti semua
Ibu membimbingku selalu menjalani masa depan

Cita-cita yang tinggi setinggi langit
Bila tak tercapai memang menyedihkan, namun jangan berhenti berharap
Tentukan langkah dan masa depanmu, jangan putus asa
Jangan cemas dan takut, doa ibu menyertaimu

Kasih sayang ibu itu dulu tak kusedari, malah kusakiti hatinya
Kini setelah terpisah jauh, baru aku sedar

Perlahan tapi pasti, jemputlah masa depanmu dengan hati penuh keyakinan


Terima kasih sudi baca entry ni.(Harap kasih itu sentiasa diterima :)  



Comments

Farrah MF said…
Salam kenal, Dalin. Akak datang membalas kunjungan.
Done follow sini #18.
Akak pun suka sangat lagu ni.

From FAMF Tower
Dalin LienDa said…
terima kasih sudi singgah

Popular posts from this blog

Sinopsis Drama Bersiri Korea bertajuk "Healer"

Mewarnakan rambut dengan inai

Profil 16 Peserta Bintang RTM 2018

VIDEO