Ateeya Kolagen

Kepentingan Kolagen

Apabila usia semakin meningkat bermula seawal usia 25 tahun proses pengurangan kolagen oleh sel fibroblast akan berlaku . sebab tu la bila uols dah cecah usia 26 tahun tu kan uols akan mula rasa kulit dah kurang keanjalan, kedut bawah mata memang ketara sangat, mula tumbuh opocot jeragat kat muka, kulit pun nampak  kusam dan tak bermaya dan oh nooo nampak tua sob sob.

Faktor alam sekitar seperti debu dan kotoran, terdedah terlalu lama kepada sinaran matahari, penggunaan kosmetik yang terlalu tinggi bahan kimia,dan  tekanan di tempat kerja juga menyebabkan kelesuan pada kulit sangat ketara.

Bagi wanita yang ada pengalaman melahirkan anak, uols mesti ada mengalami  masalah kulit dan keguguran rambut  kan.Kalau kita tak berusaha merawat dari awal nanti akan jadi bertambah kronik.
Mek Jangok yakin ramai dah gugurl zaman lo ni sedar kepentingan kolagen ni.Sebab tu lah, suri rumah mahupun yang berkerjaya rata-rata memilih untuk mengamalkan makanan kesihatan yang berasaskan kolagen.

Biarlah mereka kat luar sana tu berteka teki dengan usia kita.hik hik hik.Nak panggil kakak tapi nampak macam lebih muda dari kita kan.Tabik spring dengan wanita yang berusaha tuk menjaga kecantikan yang Tuhan dah anugerah kat kita.Tapi jangan sampai mengambil sesuatu yang memudaratkan diri kita.Kita sendiri kena tahu dan kenal apa yang tubuh badan kita perlukan.


Nak tahu sumber kolagen pilihan saya?












Bila lien dapat tahu ja pasal ateeya ni lien  memang tak ragu-ragu nak cuba.Ateeya Kolagen menjadi pilihan lien sekarang. satu botol ateeya mengandungi 60 tablet x 1000mg dengan rumusan kolagen, sarang burung, stem sel epal dan gam akasia. Cepat dan senang. Hanya kemam ja.Satu biji pagi dan satu biji malam.Sebelum ni amik yang shake shake mesti ada hari yang terlepas jadual.Lagi-lagi kalau kita selalu travelling kan.Balik kampong ke.Letak ja dalam handbag tu ha.

Suami saya pun turut mengamalkan kolagen ni.Maybe sebab dia jeles kot kan orang duk cakap saya nampak lagi muda dari dia.kah kah kah. Pada hakikatnya suami saya ni usia sebenar dia lebih muda dari saya.Jeng jeng jeng.Ops..terkantoi plop.

Hubby selalu berada di bawah terik mentari ketika menjalankan tugas beliau sebagai photographer. Sebelum hubby tekan gear kamera dia tu, lien dah hulur sebiji kasi dia kemam.

Seperti yang uols tahu lien masih lagi bf amsyar.Nak capai target menyusu badan sampai 2 tahun.Cayok.Daripada nak selim terus nampak cekeding.Tapi semua tu lien dapat atasi dah dengan pengambilan ateeya kolagen.Ramai dah perasan dengan perubahan kat diri lien ni.Yang penting konsisten.Dan yang paling penting minum air secukupnya.



Jemput like Page: Dalinliendawinda Blogspot




Terima kasih tau sudi baca entry ni.

Comments

Popular posts from this blog

Sinopsis Drama Bersiri Korea bertajuk "Healer"

Mewarnakan rambut dengan inai

Profil 16 Peserta Bintang RTM 2018

VIDEO