Posts

Showing posts from April, 2015

Darab Bahagi

Image
Assalamualaikum..
Tadi hujan lebat.Mood menulis pun datang tiba-tiba.dan hanya dalam masa 10 minit saja dah tercipta puisi ni.Nah untuk tatapan uols..tulisan ambo 

Darab Bahagi (Nukilan: Dalin LienDa Winda)
Semalam telah pun berlalu Hari ini adalah nyata Untuk kau bersemuka Dengan hidupmu Jangan pernah kau tunduk Pada sifatmu yang lemah Kuatlah kuatlah Demi hidupmu yang baru
Hari ini adalah hari ini Untuk kau rasa gembira Jangan pernah rasa sesal Dengan kegagalan lalumu Kerana itu adalah pengajaran Paling bermakna untuk kau tempuh
Darablah kekuatanmu Darablah semangatmu Biar jadi berganda-ganda Dan kau mampu untuk berbahagi Bahagialah kamu

Terima kasih tau sudi jenguk belog ni.

Koleksi MEK Jangok In the house

Image
Assalamualaikum



RM 50 Only !! Limited time!!( Original Price RM 59 )

Love, Lien Maxi Skirt
Jangok Sokmo Deh
Page: MEK Jangok Enterprise
website: www.mekjangok.com
Follow IG : mekjangok.enterprise
Whats app 019-2059627

Terima kasih tau jenguk page kite

Ateeya Kolagen

Image
Kepentingan Kolagen

Apabila usia semakin meningkat bermula seawal usia 25 tahun proses pengurangan kolagen oleh sel fibroblast akan berlaku . sebab tu la bila uols dah cecah usia 26 tahun tu kan uols akan mula rasa kulit dah kurang keanjalan, kedut bawah mata memang ketara sangat, mula tumbuh opocot jeragat kat muka, kulit pun nampak  kusam dan tak bermaya dan oh nooo nampak tua sob sob.
Faktor alam sekitar seperti debu dan kotoran, terdedah terlalu lama kepada sinaran matahari, penggunaan kosmetik yang terlalu tinggi bahan kimia,dan  tekanan di tempat kerja juga menyebabkan kelesuan pada kulit sangat ketara.
Bagi wanita yang ada pengalaman melahirkan anak, uols mesti ada mengalami  masalah kulit dan keguguran rambut  kan.Kalau kita tak berusaha merawat dari awal nanti akan jadi bertambah kronik. Mek Jangok yakin ramai dah gugurl zaman lo ni sedar kepentingan kolagen ni.Sebab tu lah, suri rumah mahupun yang berkerjaya rata-rata memilih untuk mengamalkan makanan kesihatan yang berasaskan k…

VIDEO