Posts

Showing posts from January, 2015

Eye to Eye

Image
Satu perkara yang saya belajar dari kecil iaitu pentingnya 'Eye to eye'.
Ingat tak lirik lagu ni 'Dari Kerana Mata - R Azmi'??
Dari kerana mata yang mempunyai kuasa Oh,aku tergoda aku tergoda...
Amboi..siap nyanyi-nyanyi lagi korang kan. hehe..Okay stop kejap.Pasni sambung nyanyi lagi.Okay mek jangok nak membebel kejap ni. Saya suka melihat seorang orang yang dewasa bila berbicara dengan kanak-kanak atau bayi, dia merendahkan diri atau mendukung iaitu dalam erti kata lain duduk sama tinggi dengan kanak-kanak dan memandang wajah dan juga anak mata.

Sebagai orang dewasa yang pernah melalui zaman kanak-kanak kita tau macam mana perasaan tu kan.Sudah pastinya kita akan rasa sangat dekat dan rasa disayangi.Sebab kita rasa orang dewasa itu tidak sombong,penyayang dan penyabar.

Percaya tak hati yang keras pun boleh menjadi lentur dengan 'Eye to Eye'. So kita boleh jadi seorang yang sangat dihormati oleh kanak-kanak kalau kita mengekalkan konsep 'Eye to Eye'. Buangka…

Diari Amsyar : Amsyar dah pandai cakap

Image

VIDEO