Kisah pada waktu tengah hari..meh kita terjah

Assalamulaikum...

Pada hari ni saya dan teman-teman menikmati  makan tengah hari di BBQ Chicken One Utama.Lagi dua minggu menjelang Ramadhan ada di antara kami di opis yang beragama Islam sudah melaksanakan puasa ganti.Topik perbualan kami sewaktu menikmati makan tengah hari lebih menjurus kepada bab puasa.Rakan-rakan saya ni banyak bertanya mengenai puasa.

Peace
Teman-teman yang disayangi

Ada sesuatu yang menarik yang ingin saya kongsikan dengan u olss.Salah seorang teman saya ni bercerita pengalaman beliau belajar berpuasa ketika tinggal serumah dengan rakan-rakan Malay. Teman saya ni berbangsa cina dan dia teruja tuk berpuasa. 

Suatu hari tu,beliau cuba tuk berpuasa bangun sahur bagai lah follow rakan-rakan serumah  yang lain.Sampai pukul  3 petang dia cakap dah tak boleh tahan. Lepas tu dia tertidur . Masa dia tidur tu dia tengah gigit jari tau. Ha…teruja nak tau apalah yang dia mimpi sampai gigit jari masa tengah tidur. Sila rujuk gambar di bawah.

Beliau mimpi tengah makan ini..hahahah...hadoi..

Moral  of the story,kita hidup berbagai bangsa.Mereka yang bukan muslim  pun teruja nak berpuasa dan mencuba. Berpuasa ni perkara wajib yang patut kita tunaikan pada bulan Ramadhan sebagai orang Islam.Kita tunjukkan lah nilai-nilai murni kepada mereka.Bersemangat lah pulak nak tunggu Ramadhan. Serius tak sabar..

Selepas selesai makan tengah hari sempat lagi singgah MINI exhibition ni.MINI exhibition ni akan berlangsung sampai Ahad ni.mai kita cuci mata sat....

Mini Exhibition @ One Utama

Mini Bayswater
Mini Coupe
Mini Cabrio

Test duduk ja lam Mini Cabrio sat ea..
Besh..weeeee

Comments

erk... mcm xkena ngena ngan posa je. heee
Dalin LienDa said…
cite pasal waktu tengah hari lah u..heheh
Akulah Pak Lan said…
Ramai juga yang non muslim belajar berpuasa sebab nak rasa sendiri puasa tuh mcm mana. Tapi ramai juga muslim yang tinggal posa..haha

Popular posts from this blog

Sinopsis Drama Bersiri Korea bertajuk "Healer"

Mewarnakan rambut dengan inai

Profil 16 Peserta Bintang RTM 2018

VIDEO